Deze website is deel van www.bruggelokaal.be.

Familiekunde Vlaanderen regio Brugge vzw. en het Brugs Ommeland vzw - Koninklijke Heemkundige Kring Maurits Van Coppenolle hebben sinds begin 2009 een samenwerkingsovereenkomst om alle voordrachten te laten doorgaan in het CM-lokaal Moerkerke Steenweg 118, 8310 Brugge-Sint-Kruis.

Voor de voordrachten betalen leden van de heemkring en leden van Familiekunde Vlaanderen 2 euro, niet leden 5 euro.

Lezing 22 februari 2021

maandag 22 februari 2021 Heidi Deneweth,

Slaan, schimpen of stelen? Gender en criminaliteit in 17de-eeuws Brugge

WORKSHOP ALDFAER.

Wordt verplaatst naar het najaar. Datums volgen later.

Waar: CM-lokaal, Moerkerkse Steenweg 118, 8310 Brugge-Sint-Kruis

Inschrijvingen: Door een mail aan tony.strypsteen@telenet.be met vermelding ‘Inschrijving Aldfaer’ en uw evt. lidmaatschap.
U ontvangt per kerende een bevestiging.

Voor de vierde keer organiseren we de ALDFAER-workshop, gespreid over drie avonden. Het is de bedoeling om te werken rond de gloednieuwe versie 8.0. Het werken met sjablonen wordt niet behandeld. In dergelijke workshop is het de gewoonte dat de deelnemers zelf met het programma aan de slag gaan op hun eigen laptop. U kan ook afspreken met iemand om een laptop te delen. Aldfaer moet niet vooraf geïnstalleerd zijn. Begeleid door Tony Strypsteen, Reinhilde Aendekerk en Eddy Dubruqué, doorlopen we elke fase van het programma, getriggerd door de wensen en ervaringen van de deelnemers. Uw vragen vooraf opsturen kan nuttig zijn. Bijdrage voor het lespakket: - €15 voor leden van FV - €25 voor niet-leden - gratis voor de vrijwilligers van FV

Lezing 29 maart 2021

Maandag 29 maart 2021 Jonas Roelens
Lezing: Sodomie in het laatmiddeleeuws Brugge.

Lezing 26 april 2021

Maandag 26 april 2021 dhr Goemaere